Bu Hafta Ne Oldu?

Dijital Pazarlama Dünyasında Neler Oldu? (19 Şubat-25 Şubat 2018)

Dijital pazarlama hiçbir zaman dur durak bilmiyor. Bu hafta da(19 Şubat-25 Şubat 2018) yeni yeni konularla gündemi toparlıyorum. Google Adwords’ten, SEO’ya, yapay zekadan Facebook’a kadar birçok alanda olan gelişmelerden akılda kalanları derlemiş olduğum dijital pazarlama bülteni maddeleri aşağıdaki gibidir. Keyifle okumanız dileğiyle. 🙂

Dijital Pazarlama Bülteni – 19 Şubat

Google’daki “resmi görüntüle” butonunu geri getiren eklenti: Bring Google View Image Back

Geçen hafta Google’ın telif haklarını korumak adına “resmi görüntüle” butonunu kaldırdığını açıklamıştım. Üzerinden çok geçmeden bu konuda yeni ihtiyacı kapatan bir eklenti yayınlandı.

Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Güncellendi

yeni anahtar kelime planlayıcı

searchengineland.com’dan alınmıştır.

Google Analytics, Google Adwords yönetim paneli derken sıra Adwords araçlarına da geldi. Buna göre çok daha az seçenek ile sorgulama yapılarak çok daha akıcı bir hale getirilmiş. Eskiden mobil arama hacimleri seçilerek getirilebiliyorken bu versiyonda sonuçlar direkt gösterilmektedir. Henüz tüm hesaplara yansımamış olsa da bir süre sonra kesin geçiş yapılacağı öngörülebilir.

Mobile First Indexing Yakın Gelecekte Başlıyor!

Gary Illyes, PubCon’daki sunumunda yakın gelecekte(1-1,5 aylık dönem) daha çok siteyi bu dizine taşıyacaklarını duyurdu. Bunun anlamı şu: Eğer ki mobil sürümünüz varsa (bu saatte sonra olmaması büyük hata) Google bu sürümü dizine ekleyecek ve o içeriğe göre sıralama yapacak. Bunun anlamı şu: Eğer ki mobil ile masaüstü içerikleriniz farklı ise çok büyük olasılıkla sıralama kaybı yaşayacaksınız. O yüzden her iki sürümün de içerik bakımından aynı olmasına özen göstermelisiniz.

Yapay Zeka Algoritmasıyla Göz Taramasından Kalp Rahatsızlıkları Öngörülebilecek

Google, geliştirmiş olduğu yeni algoritma ile göz taraması neticesinde kalp rahatsızlıklarını öngörebileceğini ifade etti. Makine öğrenmesi ile bir hastanın gözünün arka kısmı tarayarak, bireyin yaşı, kan basıncını ve sigara içip içmediğini analiz edebildiğini gösterdi. Tabi algoritmanın uygulamaya alınması için henüz çok erken ve uzunca süre teste ihtiyaç duyuyor.

Facebook’tan 3D Gönderi Desteği!

Facebook, arttırılmış gerçekliğe yatırımlarına devam ediyor. Son yayınladığı blog postlarından birisinde 3D ürünlerin tasarım formatı olan gİTF 2.0 ‘yi destekleyeceğini duyurdu. Bu geliştirme ile birlikte reklam gönderilerinde son kullanıcı ile etkileşimi daha çok arttırabilecek ve kendi reklam modellerini destekleyebilecek.

Bir önceki yazımda 12-18 Şubat dijital pazarlama gelişmeleri hakkında bilgiler vermiştim. Dilerseniz okuyabilirsiniz.

Yazar Hakkında

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılından bu yana SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermeye devam etmektedir.