Bu Hafta Ne Oldu?

Dijital Pazarlama Dünyasında Neler Oldu? (26 Şubat-4 Mart 2018)

Dijital pazarlama üzerine olan gelişmeler. Bu hafta da(26 Şubat-4 Mart 2018) yeni yeni konularla gündemi toparlıyorum. Whatsapp’tan, SEO’ya, yapay zekadan Facebook’a kadar birçok alanda olan gelişmelerden akılda kalanları derlemiş olduğum dijital pazarlama bülteni maddeleri aşağıdaki gibidir. Keyifle okumanız dileğiyle. 🙂

Dijital Pazarlama Bülteni – 26 Şubat

Karşılaştırma motorları Avrupa Komisyonu’nun Karanını Yeterli Bulmuyor!

Karşılaştırmalı arama motoru olarak faaliyet gösteren web siteleri, Google’ın rakiplerine eşit muamele yapma talebine verdiği yanıttan memnun olmadıklarını ifade ettiler. Avrupa Komisyonu, kendi Alışveriş reklamlarını desteklemek ve rakiplerini sıkıştırmak amacıyla rekabet dışı kararıyla Google’a karşı neredeyse 3 milyar dolar para cezasına çarptırdıktan sonra Google, diğer alışveriş yapan alışveriş motorları (CSE’ler) karşısında reklam açık artırmasında rekabet edebilmek için ayrı bir işletme birimi olarak Google Alışveriş’i kurmuştu.

Whatsapp’a Youtube Video Desteği Geldi

Artık Whatsapp’ta linki paylaşılan videoları Youtube’a giriş yapma zorunluluğu olmadan, Whatsapp içinde açılmasını sağlayacak. Şimdilik iOS cihazlarda kullanıma sunulan bu özellikle Whatsapp uygulamada geçirilen zamanı arttırmak istiyor.

dijital pazarlama 26 şubat

Google’da Öne Çıkan Snippetlara Örnek
Kaynak: Searchengineland.com

Facebook Yüz Tanıma Tuşu Kullanıma Sunuldu

Facebook hafta içerisinde haber kaynağında yüz tanıma sistemi ile ilgili bir bilgilendirme metni yayınladı. Ayarlara git dendiğinde “Facebook’un fotoğraf ve videolarda seni tanıyabilmesini istiyor musun?” ayarı sayfasına yönlendiriliyor. Facebook’un bana ne tür bir deneyim sunacağını görmek için tabi ki “Evet” dedim. 🙂

Google Çok Sayıda Öne Çıkarılan Snippetı Yayına Aldı!

Arama sonuçlarında önceleri tek bir öne çıkarılan snippet görüyorduk. Google yaptığı güncelleme ile birden fazla öne çıkarılan snippet yayınlama başladı. Özellikle mobil görünümde 1-2 snippet ile tam ekranın kaplanmasıyla, 3.arama sonucundan itibaren sayfaların trafik çekme ihtimali azalmaya başlamış oldu. Bu açıdan düşünüldüğünde, belli bir gelecekte organik sonuçların 1.sırasında yer almak önceki dönemlere göre çok daha kritik olabilir.

Google’ın yapmış olduğu bu geliştirme ile yapay zekasını bir kademe daha ileri taşımış olacak. Örnek vermek gerekirse “dolgu sonrası diş ağrısı” yazan bir kullanıcı ile “dolgudan sonra dişim neden hala acıyor?” yazan kullanıcının aynı şeyi öğrenmek istediğini çok daha net şekilde anlamış ve kullanıcılarına faydayı sağlamış olacak. SEO açısından yeni bir bakış açısı kazanmamız gerektiği aşikar. Anahtar kelimelere sonuç sağlamak yerine sorulara cevap vermemiz daha kritik olmaya başlıyor.

Bir önceki yazımda 19-25 Şubat 2018 dijital pazarlama gelişmeleri hakkında bilgiler vermiştim. Dilerseniz okuyabilirsiniz.

Yazar Hakkında

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılından bu yana SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermeye devam etmektedir.