Bu Hafta Ne Oldu?

Dijital Pazarlama Dünyasında Neler Oldu? (5 Şubat-11 Şubat 2018 )

dijital pazarlama dünyasında neler oldu

Merhaba, dijital pazarlama dünyasında neler oldu? başlığıyla yayınlamaya başladığım bu bülten uzun zamandır istediğim ve zamansızlıktan ötelemek zorunda kaldığım bir içerikti. Artık bundan sonra her pazartesi günü önceki haftada gözüme çarpan haberleri sizinle paylaşıyor olacağım. Kimi zaman Google Adwords, kimi zaman SEO, kimi zaman ise Facebook ağırlıklı olabilir. 5 Şubat-11 Şubat 2018 dönemi ile başlıyoruz. Keyifle okumalar dilerim.

Dijital Pazarlama Bülteni

Google, HTTPS Geçişi yapmamış olan web sitelerini Temmuz 2018 itibariyle güvenli değil olarak işaretleyeceğini duyurdu!

google https temmuz güncellemesiGoogle interneti daha güvenli bir hale getirme misyonuyla uzun zamandır duyurduğu HTTPS’li web sitesi gerekliliğini Temmuz 2018 itibariyle resmen sorgulamaya başlayacak. Daha önceleri HTTPS’nin SEO’ya etkisi üzerine bir yazı hazırlamıştım. Hali hazırda şu günlerde bile gümbür gümbür bir etkisinin olduğundan bahsetmek mümkün değil. Hatta mobile-first indexingin üzerinden de oldukça zaman geçti ve hala o yıkıcı etkilerini göremedik. Dolayısı ile Temmuz 2018 olarak duyurulan bu geçişin etkisinin 2019’dan önce olabileceğini düşünmüyorum.

Youtube Yaptığı Etkinlikle Yeni Hedefleme Fırsatlarını Sundu

Aslında bunu 31 Ocakta Google Dome‘da gerçekleştirmiş olduğu etkinlikle duyurdu fakat ayrı bir yazı da eklemek istemedim. Genel olarak yorumlar, yenilikler şöyle:

  • Özel amaç kitleleri teknolojisi sunulmaya başlanıyor.Yani kişileri; evlenmek isteyenler, ev almak isteyenler, mobilyasını yenilemek isteyenler gibi sınıflandırabilecekler.
  • Tüketici davranışlarına göre: Konferansta verilen örnek sürekli restoran arayan birisi dışarıda yemek yiyen birisidir şeklindeydi. Bu çok mantıklı gelmemiş olsa da tulum bakan birisi kampçılıkla, outdoor seven ve yapan birisidir diyebiliriz.
  • Hayattaki dönüm noktalarına göre: Evlilik, mezuniyet vb. dönüm noktaları sınıflandırılabilecek.
  • Normal şartlar altında arama ağında yapılan gösterim payımızı oluşturan aramaların dışında kalan aramalara hiç dokunamıyor ve iletişime geçemiyorduk. Yeni geliştirmeler ile birlikte bu kitleleri Youtube’da hedefleyebiliyoruz. Eğer ki Youtube’da etkileşim gösterir pazarlama listemize girerse, bu sefer arama ağında RLSA için de kullanabileceğiz.

YouTube Ads Leaderboard 2017 Ödülleri Sahiplerini Buldu

YouTube Ads Leaderboard Türkiye 2017’de en çok beğenilen ve ilk 10’a girmeyi başaran reklamları yayınladı. Ödül almaya hak kazanan marka ve ajanslar şöyle:

Top 5 Marka
1- Turkcell
2- Unilever
3- Garanti
4- Vodafone
5- Samsung

Top 3 Kreatif Ajans
1- Rafineri
2- Alametifarika
3- JWT Manajans

Top 3 Medya Ajansı
1- Hype
2- Mindshare
3- Starcom

Bir önceki yazımda yeni Search Console hakkında bilgiler vermiştim. Dilerseniz okuyabilirsiniz.

Yazar Hakkında

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılından bu yana SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermeye devam etmektedir.