Sosyal Medya

Facebook Form Reklamları

Facebook form reklamı özellikle hizmet, gayrimenkul gibi sektörlerde oldukça kullanılır oldu. Yoğurt yemenin bile bir adabı var iken bu reklamları kurgulamanın da bir adabı olacaktı elbette ki. 1,5 yıldır facebook’ta potansiyel müşteri formu olarak geçen form reklamları üzerine reklam çalışmaları yapıyorum. Bunu gerçekleştirirken hangi standartlarda ilerlediğimi paylaşmak ve herkesin faydalanmasını istedim.

Facebook Form Reklamı Nedir?

Facebook form reklamı yani potansiyel müşteri reklamları, Facebook ve Instagram’da potansiyel müşteri bulma kampanyaları yayınlamanıza olanak tanıyan bir reklam türüdür. Diğer reklam türlerinin aksine potansiyel müşteri reklamlarında, insanların bir ürün veya hizmete olan ilgilerini, bilgilerini bir forma girerek ve işletmenin kendileriyle iletişime geçmesine izin vererek göstermelerini sağlayan bir iletişim formu yer alır. Bu elde edilen formları manuel olarak indirebileceğiniz gibi SAP, ZohoCRM gibi CRM programlarıyla entegre de edebilir, gelen formun direkt sisteme yansımasını sağlayabilirsiniz.

Facebook Form Reklamı Kuralları

Metinler Nasıl Olmalıdır?

Reklam Metni: 2 farklı varyasyonda reklam metni gönderilmelidir. 65 karakteri geçmeyen bir metin hazırlanmalıdır.
Başlık: 2-3 farklı slogan içerebilir. “Marka Adı: Slogan” şeklinde bir yapıda kullanılacağı düşünülmelidir. Marka adı ile sloganın toplam karakter sayısı boşluklar dahil 50 karakteri geçmemelidir.
Açıklama: 1-2 farklı varyasyonda mümkünse 75 karakteri geçmeyen bir metin hazırlanmalıdır.

Görseller, Videolar Nasıl Olmalıdır? 

Facebook: 1200*628 ebatında en az 2 adet hizmeti dışarıdan bir gözle gözlemliyor gibi aktaran, 3 adet hizmetin içine dahil olmuşçasına aktaran görsellerin sağlanması gerekmektedir. Mesela sağlık sektörü için dışarıdan gözle gözlemlemeye örnek olarak hastane şartları ve operasyon ile ilgili görseller olabilirken; içeriden bir gözle olabilecek görsellere; deneyimlemiş hastaların yorumları örnek olabilir. Bu görseller üzerinde en fazla ufak bir logo olabilir. Mümkünse hiçbir yazının olmaması, verilecek mesajların başlık gibi metinler üzerinden sağlanması gerekmektedir.
Instagram: 800*800 ebatında, Facebook ile aynı yaklaşımda görsellerin hazırlanması önemlidir. Bu görseller üzerinde en fazla ufak bir logo olabilir. Mümkünse hiçbir yazının olmaması, verilecek mesajların başlık gibi metinler üzerinden sağlanması gerekmektedir.
Video: Eğer varsa video 40-50 saniye aralığında olması en güzelidir. Fakat satın alınacak ürün pahalı bir ürün ise daha uzun videolar da zaman zaman faydalı olabilmektedir. Deneyimleyerek buna göre bir strateji uygulayabilirsiniz.

Yazar Hakkında

İbrahim Akşen

Deneme yanılmaya dayalı öğrenme metodunun gücüne inanır. 2016 yılından bu yana SEO, Google Adwords ve Dijital Pazarlama konularında freelance danışmanlık vermeye devam etmektedir.